۱۴۰۳/۰۲/۰۱

وجه تسمیه شهر حمیدیا

شهرداري حميديا در سال 1372 تأسيس و به نام استاندار فقيد یزد «مرحوم مهندس عبدالعلي حميديا» نامگذاري شد . لازم به ذکر است جمعیت شهر حمیدیا در حال حاضر حدود 50000 (پنجاه هزار) نفر میباشد.

بوستان ناجی حمیدیا

بوستان ناجی واقع در بلوار شهید دشتی حمیدیا

بوستان ناجی حمیدیا

مجتمع فرهنگی امام علی (ع)

برگزاری کلاس های آموزشی

مجتمع فرهنگی امام علی (ع)

اعلام آمادگی شهرداری حمیدیا برای همکاری با ارگان های مختلف به منظور حل مشکلات مربوط به اتباع غیر مجاز، حاشینه نشینی و ضایعاتی ها

امیرشاکری، شهردار حمیدیا در نشست بررسی مشکلات شهر حمیدیا از اعلام آمادگی این نهاد برای همکاری با ارگان های مختلف به منظور حل مشکلات مربوط به اتباع غیر مجاز، حاشینه نشینی و ضایعاتی ها خبرداد.

امیرشاکری، شهردارحمیدیابه گزارش روابط عمومی شهرداری حمیدیا، امیرشاکری، شهردار حمیدیا در نشست بررسی مشکلات شهر حمیدیا که با حضور محمد صالح جوکار، نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسئولان استانی و محلی و جمعی اهالی شهر برگزار شد، یکی از دغدغه های اهالی شهر حمیدیا را وجود اتباع خارجی غیرمجاز در شهر دانست و گفت: در این راستا لازم است بین دستگاه های مسئول این حوزه، جهت ساماندهی وضعیت اتباع ساکن شهر حمیدیا در چارچوب قانون، هم افزایی صورت بگیرد تا دغدغه ها و مسائل موجود در این زمینه مرتفع شود.

وی از حاشیه نشینی به عنوان یکی از معضلات بزرگ شهرها یاد کرد و اظهارداشت: متاسفانه در منطقه مجاور شهرحمیدیا؛ اراضی حدفاصل روستای سیدمیرزا و این شهر، شاهد شکل گیری و گسترش پدیده حاشیه نشینی هستیم که این موضوع خطرات و آسیب های امنیتی و سلامتی را به دنبال خواهد لذا انتظار می رود سازمان های مرتبط به این مهم ورود کنند.

وی، یکی از مشکلات بزرگ این شهر را رشد روز افزون تعداد ضایعاتی ها دانست و گفت: گسترش تعداد ضایعاتی ها در شهر علاوه بر اینکه چهره شهر را نازیبا می کند امنیت و بهداشت شهر را به مخاطره می اندازد لذا به زودی با همکاری دادستانی عملیات جمع آوری ضایعاتی های حاشیه شهر آغاز می شود.

مهندس شاکری ادامه داد: بر اساس پیش بینی انجام شده ضایعاتی های شهرحمیدیا تا پایان تیرماه جاری جمع آوری خواهند شد و این افراد می توانند فعالیت خود را در شهرک ضایعات یزد ادامه دهند.

شهردارحمیدیا همچنین با بیان اینکه با جدیت در برابر ساخت و سازهای غیرمجاز شهر ایستادگی خواهد شد، اظهارداشت: با همکاری کمیسیون 100 و با بهره گیری از ظرفیت بخش خصوصی، نظارت بر روند ساخت و سازهای سطح شهر تشدید و با متخلفان برخورد می شود.

وی در بخش دیگری از سخنانش به ضرورت ارتقاء سطح امنیت اجتماعی در شهرها اشاره و خاطرنشان کرد: برقراری گشت های مشترک شبانه با پلیس، روشنایی معابر و نقاط تاریک و نصب دوربین در برخی از مناطق شهری سه مورد از مهمترین اقدامات شهرداری حمیدیا جهت ارتقاء امنیت شهر و آسایش شهروندان است.

مهندس شاکری در انتها با بیان اینکه نیروی انتظامی محور اصلی بحث های امنیتی است و تمامی فعالیت های این حوزه باید با مدیریت نیروی انتظامی صورت بگیرد، خاطرنشان کرد: شهرداری حمیدیا آمادگی هرگونه همکاری با نیروی انتظامی را دارد.

تمامی حقوق برای “شهرداری حمیدیا” محفوظ است.

آدرس و تلفن

  • آدرس : یزد – شهر حمیدیا – بلوار سردار شهید حاج حسن دشتی – خیابان شهید نصرا… جعفری – شهرداری حمیدیا
  • سامانه پیامک : 3000101124
  • تلفن: 38222283-035
  • نمابر : 38222282-035
  • رایانامه : info@hamidia.ir
Template Design:Dima Group